MEB’DEN HABERLER
Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Milli Eğitim Bakanlığınca, okul yöneticilerinin uzaktan eğitim süreçlerindeki tasarım ve yönetim becerilerinin geliştirilmesi amacıyla UNICEF iş birliğinde hazırlanan "Okul Yöneticilerinin Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Uzaktan Eğitim, Tasarım ve Yönetim Becerilerinin Geliştirilmesi" uluslararası akredite sertifikalı mesleki gelişim programının tanıtımını, MEB Başöğretmen Salonu'nda düzenlenen törende yaptı.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile Sabancı Vakfı iş birliği ile hayata geçirilen "Köy Okulları Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenleri Mesleki Gelişim Programı"nın çıktıları, Ankara'nın Gölbaşı ilçesindeki Emirler Köyü İlkokulu'nda gerçekleştirilen toplantı ile kamuoyuna duyuruldu. Verilen eğitimlere başta köy okullarında birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 7.000 öğretmen olmak üzere, köy okullarına atanabilecek sınıf öğretmenleriyle birlikte toplam 9 bine yakın öğretmen katıldı. Program kapsamında köy öğretmenlerine rehber olması için hazırlanan "Köy Öğretmeninin Başucu Kitabı" ve "Birleştirilmiş Sınıflar için Etkinlik Kitabı" ise Millî Eğitim Bakanlığı'nın desteğiyle köy okullarına ve öğretmenlere ulaştırıldı.
Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin cihaz ihtiyacının karşılanması için ilk etapta destek kampanyalarıyla temin edilen 60 bin tablet bilgisayarın öncelikli ihtiyaç sahibi öğrencilere ulaştırıldığını açıkladı. Dağıtımı yapılacak olan 500 bin tablet bilgisayar için de tedarik sürecinin hızla devam ettiğini belirten Bakan Selçuk, kampanyaların başladığı günden bu yana en büyük kurumsal desteği açıklayarak 20 milyon liralık bütçe sunacaklarını ilan eden Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) Başkanı Muhiddin Gülal ile birlikte Giresun'a gitti. Bakan Selçuk ve Başkan Gülal, dağıtımlar kapsamında tablet bilgisayarların okul yönetimine teslimatının yapıldığı Ülper Şehit Ümit Kılıç Yatılı Bölge Okulu'ndaki öğrencilerle buluştu.
Millî Eğitim Bakanlığı, yüz yüze ve uzaktan eğitimde aşamalı geçiş planı doğrultusunda 2 Kasım 2020 Pazartesi günü itibarıyla başlayacak üçüncü aşamanın uygulama programının detaylarını 81 ile gönderilen yazıyla paylaştı. Buna göre; resmi ve özel ortaokul 5. sınıflarda haftada 2 gün toplam 12 ders saati ( 2 gün, 6+6), imam hatip ortaokullarında ise haftada 2 gün toplam 14 ders saati (2 gün, 7+7 ) uygulanacak.
Lise 9. sınıflarda ise haftada 2 gün toplam 16 ders saati (2 gün, 8+8) yapılacak. Sınıflar, öğrenci mevcudu doğrultusunda sosyal mesafeye göre gruplara ayrılacak, her ders süresi 30 dakika, dersler arası dinlenme süresi de 10 dakika olarak uygulanacak. Ortaokul 5. sınıflarda Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri; imam hatip ortaokul 5. sınıflarda ise Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Kur'an-ı Kerim ve Arapça dersleri yüz yüze eğitim yoluyla işlenecek. 9. sınıf öğrencileri de haftalık ders çizelgelerinde gösterilen ortak, seçmeli ve meslekî derslerin tümünden sorumlu olduklarından dolayı okul yönetimince belirlenen derslerin yüz yüze eğitim yoluyla, bunların dışında kalan derslerin ise uzaktan eğitim yoluyla tamamlamaları gerekiyor.
Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için 26 Ekim Pazartesi gününden itibaren tam zamanlı yüz yüze eğitime başlanılması kararı alan Millî Eğitim Bakanlığı, ailelere yönelik destekleme çalışmalarına da yenilerini ekliyor. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün hazırladığı veli eğitimi kurslarında ebeveynler çocuklarıyla günlük yaşam, öz bakım ve iletişim becerilerini geliştirmek ve duygusal yönden destek alabilmek için tıpkı onlar gibi ders başı yapıyor.
Milli Eğitim Bakanlığı 2020/23 sayılı Okul Gıdası Hakkında Tebliğ 22 Ekim 2020 tarih ve 31282 sayılı Resmi Gazetede yayımlandı.
ÖSYM’DEN HABERLER
Yerleştirildikleri yükseköğretim programının zorunlu hazırlık sınıfına devam etmelerine rağmen, hazırlık sınıfını iki yıl içinde başarı ile tamamlayamayıp ilişiği kesilen öğrencilerin, başvurmaları halinde başka bir üniversitede veya kayıtlarının bulunduğu üniversitede, Türkçe öğretim yapılan programların birinci sınıflarına yerleştirilme işlemleri imkanının sağlanacağı ÖSYM tarafından duyuruldu. Buna göre; yerleştirme işlemleri için başvurular, 23 Ekim 2020 - 02 Kasım 2020 tarihleri arasında alınacak.
2020 KPSS Önlisans Sınavı 25 Ekim 2020’de gerçekleştirildi.
2020 YDS cevap kağıtları ve aday cevapları erişime açıldı. Sonuçları açıklandı.
2020 KPSS Lisans (Genel yetenek-genel kültür, eğitim bilimleri, alan bilgisi ve ÖABT) sınavları cevap kâğıtları ve aday cevapları erişime açıldı.
Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil Sınavı (2020-YÖKDİL/2) 13 Aralık 2020 tarihinde İngilizcede Fen Bilimleri, Sağlık Bilimleri ile Sosyal Bilimler alanlarında, Almanca, Arapça ve Fransızca dillerinde Sosyal Bilimler alanında yapılacağı ve sınava başvurularının, 21 Ekim 2020 – 02 Kasım 2020 tarihleri arasında yapılacağı duyuruldu.
YÖK’TEN HABERLER
Yükseköğretim Kurulu tarafından üniversitelere, Ermenistan'ın saldırıları nedeniyle tıbbi destek sağlamak üzere geçici süreyle ülkelerine dönmek isteyen Azerbaycanlı doktorlara, mevcut mevzuat kapsamında gerekli izinlerin verilmesi için kolaylık sağlanması amacıyla yazı gönderildi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, 15 Ekim 2020 tarihinde gerçekleştirilen 2020-2021 Yükseköğretim Akademik Yılı Açılış Töreni'nde ilk kez kamuoyu ile paylaşılan “YÖK Sanal Laboratuvar Projesi” YÖK’te düzenlenen toplantı ile tanıtıldı.
DİĞER HABERLER
İstanbul’un Başakşehir ilçesindeki TÜRGEV’E ait İbn Haldun Üniversitesi Külliyesi’nin açılış töreninde konuşan cumhurbaşkanı, “Önceliğimizi aileden başlayarak, eğitim öğretim hayatları boyunca evlatlarımızı hakkıyla yetiştirmek olarak değiştirmemiz şarttır” ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı sözlerini şöyle sürdürdü: “Aynı şekilde gerçek iktidarın, fikri iktidar olduğunu da gayet iyi biliyoruz. Tek tek bireylerden başlayarak toplumun tamamına ve oradan da insanlığa uzanan fikri iktidar yolu gerçekten zor ve zahmetli bir süreçtir. Şahsen bu konuda kendimi biraz mahzun hissediyorum. Samimi bir muhasebe ile geçtiğimiz 18 yılda her alanda tarihi eserlere ve hizmetlere imza attığımızı ama eğitim ve öğretimde, kültürde arzu ettiğimiz ilerlemeyi sağlayamadığımızı düşünüyorum. Bunu iddialı söylüyorum bugün Batı’nın üniversitelerinde bizim ulaştığımız bu kemiyete onlar ulaşamadılar. Bunun yanında hele hele orta öğretimde hiç mi hiç ulaşamadılar. Biz bunları aştık. Şimdi burada keyfiyet üzerindeki süreci bizim hızlandırmamız gerekiyor. Eğitim-öğretim görüyorlar ama çoğu alanda hepimizi mutmain edecek düzeyde yetişmiş insan gücüne sahip değiliz.
Genç bir nüfusa sahibiz hamdolsun ama medeniyet tasavvurumuzu layıkıyla hayata geçiremiyoruz. Medyamız en modern altyapıya sahip ama bizim sesimizi ve nefesimizi yansıtmıyor. İlimde, sanatta, kültürde hep benzer sıkıntılarla karşı karşıyayız. En haklı olduğumuz konularda bile dünyaya kendimizi anlatamıyoruz. İşte bunun için de fikri iktidarımızı hala tesis edemediğimiz kanaatindeyim. Hiç kimsenin bu fikri iktidar arayışından rahatsız olmaması gerekir. Bu arayışın sona ermemesi bir ülkenin ve toplumun felaketi demektir. Tam tersine bu arayışa herkesin destek vermesini, katkı sağlamasını özellikle bekliyoruz.”